" Мудра людина зі щирим серцем"
Людина народжується не для того, щоб загинути безвісною, нікому
невідомою пилинкою. Людина народжується для того, щоб залишити по собі
слід вічний. В. О. Сухомлинський
невідомою пилинкою. Людина народжується для того, щоб залишити по собі
слід вічний. В. О. Сухомлинський
Відзначаючи 95-у річницю від дня народження видатного вченого, Педагога з великої літери, талановитого вчителя, який серце своє віддав дітям
Василя Олександровича Сухомлинського,
нашою сільською бібліотекою були організовані літературні читання
творів Василя Сухомлинського « Мудра людина зі щирим серцем », для молодших
читачів: учнів 3 - 4 класів Федорівської ЗОШ І-ІІІст. ім.Берегового та вихованців дитячого садка
" Калинка" Діти із захопленням слухали невеличкі змістовні оповідання та казки, відповідали
на запитання бібліотекаря, спробували самі складати невеличкі твори.
Сухомлинський дуже любив дітей і написав для них багато
оповідань і казок. Знайомство з творчістю великої Людини зароджує у
дитячій душі любов до батьків, милосердя, повагу до людей
похилого віку. Сам письменник був
доброю людиною і
дуже хотів , щоб діти зростали
здоровими, добрими, чуйними,
працьовитими.
Щоб у кожному
серденьку жила любов
до людей і
навколишнього світу. Особливо
сподобались дітям оповідання
Василя Сухомлинського «Ледача
подушка», « Пробачте діти… Я
спізнився», « Усмішка».Доповненням до заходу була оформлена книжкова «Учитель добра і краси ».
До високих
почуттів приводить малого читача творчість Сухомлинського. І сьогодні наші маленькі читайлики з задоволенням взяли книги що він написав саме для них та про них до дому.
Бібліотекар ознайомила дітей з біографією видатного Педагога, демонструючи слайди комп’ютерної презентації.
Брали активну участь у вікторині за творами В. Сухомлинського
Із великим задоволенням гортали сторінки повчальних книг
Потім ми погали в гру «Країна ввічливості», до якої учнів підвело оповідання Сухомлинського
«Для чого кажуть спасибі». Діти згадували «чарівні слова», називали
всіх, кому б хотіли подякувати. Сподобалась учасникам заходу гра «Семафор
ввічливості», де потрібно було послухати ситуацію і сигналом показати, правильно
так чинити, чи ні. Ще була проведена бесіда «Дивосвіт рідної природи» учні послухали та
обговорили оповідання « Врятував сонечко». Розповідали, як вони ставляться до
братів своїх менших. На завершення заходу діти пограли у гру «Скарбничка
народної мудрості», де із окремих слів потрібно було скласти вислів – прислів’я.
А потім назвати оповідання В.О. Сухомлинського, до якого підходив би цей вислів.
Захід ще раз довів правдивість золотих слів Сухомлинського: «Діти повинні жити у
світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості…».
А тепер давайте перевіримо, як ви знаєте твори В. Сухомлинського?
Літературна вікторина
1.
Не стало ні лугу, ні дуба, ні соловейка, ні
криниці. Довкола пісок, вітер здіймає хмару пилюки. «Де ж воно все поділося?» -
подумав дідусь. («Камінь»)
2.
Миколка
поклав пташеня за пазуху й поліз на тополю. Від страху в нього тремтіли руки й
ноги, але він ліз усе вище й вище. Поклав Миколка пташеня в гніздо, а сам
спустився додолу. («Як Миколка став хоробрим»)
3.
Діти
показують дві книжки: одна – в шкіряній палітурці з золотими буквами, інша – в
тоненькій сіренькій обкладинці. З якого оповідання В. Сухомлинського ці книжки?
(«Суперечка двох книг»)
4.
Пояснила йому
мати, що таке земля, трава, дерева, кури, гуси, ставок. Та ось Горобчик побачив
у небі величезну вогненну кулю й питає матір:
- А це що?
- Це сонце,- каже Горобчиха…(«Горобчик
і вогонь»)
5.
Заховалася
маленька синьоока Марійка під високою вербою та й жде. Шукає Миколка. Ось він
знайшов Ларису. Та скрикнула, засміялася й побігла…(«Про що думала Марійка»)
6. Казка , в якій колюча тваринка знайшла світло? ( " Їжачок і світлячок")
7. У якій казці кіт гріє курча? ( "Як здивувався Мурко")
8. під яким деревом стояв зайчик і просив стиглих ягід? ( "Заєць і горобина")
9. У якій казці хлопчик образив маму? ( " Образливе слово")
10. У якій казці аптекар подумав про хлопчика, що у нього недобре серце?
( " Кам*яне серце")
Немає коментарів:
Дописати коментар